Göz göre göre islenen bu cinayet olayina Italya'dan onay çikmadi!

Göz göre göre islenen bu cinayet olayina Italya'dan onay çikmadi.

Yasam 16.02.2022 09:04:00 0
Göz göre göre islenen bu cinayet olayina Italya
Dünyayi kendi menfaatleri ugruna sömüren Avrupa'nin sözde bazi gelismis ülkelerinde dehsete düsüren uygulamalar devam ediyor. Göz göre göre cinayet! Allah'in verdigi canin 'ötenazi' adi altinda alinmasi Isviçre gibi ülkelerde adeta cinayete yasal zemin hazirliyor. Göz göre göre islenen bu cinayet olayina Italya'dan onay çikmadi. Italya'da Anayasa Mahkemesi (AYM), ötanazi konusunda ulusal bir referanduma gidilmesi talebini geri çevirdi. Yüksek mahkemenin iletisim ofisinden yapilan açiklamada, AYM'nin riza gösteren kisiyi öldürenlere yönelik cezalarin kaldirilmasini, 'genel olarak zayif ve savunmasiz kisiler için insan yasamini koruyan asgari anayasal standartlari bozacagi gerekçesiyle kabul edilemez' bularak reddettigi belirtildi.   Ötanazi caiz midir? Islam dinine göre, kisinin kendi canina kiymasi (intihar) haramdir. Tibbî verilere göre, yasama ümidi kalmamis veya siddetli acilar hisseden bir insanin, hayatina bir baskasi eliyle son verdirmesi demek olan ötanazi, talepte bulunan kisi açisindan intihar, bunu uygulayan açisindan cinayettir. Kur’an-i Kerim’de, “Ey iman edenler!... Kendinizi öldürmeyin Süphesiz Allah size karsi çok merhametlidir. Kim düsmanlik ve haksizlik ile bunu (haram yemeyi veya öldürmeyi) yaparsa (bilsin ki) onu atese atacagiz; bu ise Allah’a çok kolaydir.” (Nisâ, 4/29-30), “…Allah’in haram kildigi cana haksiz yere kiymayin. Allah, bunlari size düsünesiniz diye söylemektedir.” (En’am, 6/151) buyurulmustur. Peygamberimiz (s.a.s.), aci ve sikintilardan dolayi ölümün temenni edilmemesini istemistir (Buhârî, Merdâ, 19). Temennisi bile yasak olan bir isi gerçeklestirmek elbette büyük bir cürüm olur. Bu deliller de gösteriyor ki, Allah’in emanet ettigi cana hakli bir gerekçe olmadan kiymak asla caiz degildir. Çünkü bu, hem Allah’in koydugu sinirlari çignemek hem de O’nun takdirine karsi isyan anlamina gelir (Tahtâvî, Hâsiye, 602). Çekilen dertler ve acilar, mü’minin günahlari için keffarettir. Üstelik bugün, yasamindan ümit kesilen hasta için hizla gelisen tipta yeni bir tedavi imkâninin ortaya çikmasi, ihtimal disi degildir.